2014. augusztus 25., hétfő

Kirándulás Pilisszentlászlóról a Prédikálószékre

A 639 m magas Prédikálószéken már sokszor jártunk, hisz ez a Visegrádi-hegység egyik legmagasabb, és egyben legszebb kilátópontja. Itt elénk tárul az egész Dunakanyar, látni a kanyargó Dunát, a Börzsönyt, Nagymarost, és vele szemben Visegrádot is.
Dömös felől csak egy alkalommal másztuk meg a Prédikálószéket, így a Vadálló-kövek vonulatát is csak egyszer jártuk végig. Aki erre szeretné megközelíteni ezt a gyönyörű helyet, az a piros háromszög jelzésű turistaúton juthat fel. A többi alkalommal Pilisszentlászló felől mentünk fel, mint ahogyan most is, a piros kereszt jelzésű úton. Ez az útvonal ugyan hosszabb mint Dömös felől, de sokkal könnyebb, mivel kevésbé meredek, s a hegytetőhöz közeledve több helyen is láthatjuk már a Dunát és a környékbeli hegyeket. Viszont előtte, az út elején nincs semmi kilátás.
A mostani teljes túránk kb. 13 km hosszú volt.
A Prédikálószék a Duna-Ipoly Nemzeti Park fokozottan védett része.

"Külső" szemmel nézve talán sok egyforma kép látszik a sorozatban, de nekem mind másmilyen és kedves, ezért válogattam be ilyen sok hasonlót.

A Dömös felől indult kirándulásunkról és a Vadálló-kövekről itt láthatóak a képek,  egy Pilisszentlászlóról induló újabb kirándulásról itt is láthatóak képek, és egy téli kirándulásról pedig itt, mert akkor is nagyon szép.

A 2016. október 22-én a Prédikálószéken átadott új kilátóról itt láthatóak a friss képek!

A felvételek 2014. augusztus 24-én készültek.

Itt láttuk meg először a Dunát és a környező hegyeket

Innen már látszik Visegrád, a Fellegvár és Nagymaros is

Aztán ismét erdős részen folytatódik az út. Valaki egy szép kis kővárat épített itt.

Megérkeztünk a Prédikálószék tetejére, ahol elénk tárult ez a gyönyörű kilátás, az egész Duna-kanyarral.

A fenti kép ennek a kőnek a tetejéről készült

Sokan jártak itt ezen a hűvös, szeles vasárnapi napon. Viszont a levegő ennek köszönhetően nagyon tiszta volt,
messze el lehetett látni.

A Börzsöny, Nagymarossal

Nem mondhattuk, hogy a kutya sem jár erre :-)

Ez, és az alábbi képek már a visszaúton készültek...

Sok gombát láttunk, jót tett nekik ez a csapadékos idő

1. Hmmmm....Eltűnt a tegnap írt kommentem. Nem baj, leírom újra, nagyon tetszik a Duna-kanyarról készített panoráma kép - nem mintha a többi nem lenne ugyancsak szép, de az nálam a díjnyertes.

1. Köszi szépen Mari! Nem tudom, mi lehet az oka, de csak ez jelent meg itt nálam.
      A panorámakép 4-5 képből készült. Nagyon jó ez a képösszeillesztő program, így teljes egészében látszik a gyönyörű táj.

2. Éva megjegyzése:

Fantasztikusak a képek. Nagyon tetszenek. Majdnem olyan, mintha én is ott lettem
    volna. Nagyon ügyesek a fényképészek. Gratulálok hozzá!

1. Köszönjük! Ilyen szép tájat könnyű volt fényképezni :-)