2016. október 9., vasárnap

Kora őszi kirándulás a Hrebeny tetején álló Fekete-kőhöz és a Fekete-hegyen

Pilisszentlélektől kissé dél-keletre, a Visegrádi-hegységben található az 592 m magas Hrebeny, a településtől nyugatra pedig az 585 m magas Fekete-hegy, melyek a Duna-Ipoly Nemzeti Park részei. Egymáshoz viszonylag közel helyezkedik el a két hegy, ezért egy kirándulás alkalmával túráztunk mindkét hegyen.

2012. márciusában jártunk itt először, ugyanígy a két hegyet egy délelőtt másztuk meg. Mindkét alkalommal Pilisszentlélek közeléből indultunk, először a piros és sárga jelzésen mentünk a Pilis-nyeregig, majd innen a zöld sáv jelzésen jutottunk fel a Hrebeny tetejére. Ezeken a régebbi felvételeken jól látszanak a fent lévő gyönyörű Fekete-kő sziklái, amikből most a dús lombtakarótól szinte semmit sem láttunk. Szintén jól látszik a régi felvételen a szikla, az út menti parkolóhely mellett - ami még Pilisszentlélek település előtt található.

Majd innen visszajövet indultunk a zöld jelzésen a Fekete-hegyre, amit szinte már sima úton lehet megtenni, különösebb fáradság nélkül. A fákon jól ki van táblázva, hogy hogy találhatunk oda, a "Sasfészek" kiírást kell figyelni.

A felvételek 2016. szeptember vége felé készültek.

Pihenőhely a Pilis-nyeregben, II. világháborús emlékművel

Felfelé a Hrebeny tetején álló Fekete-kő sziklához

Felértünk a Fekete-kő sziklához, ami a sok lombtól nem látszik, alattunk Pilisszentlélek....

Őszi kikericsek

Már útban vagyunk a Fekete-hegyre

Itt, ennél a fánál kell bekanyarodni

Fagombák

Megérkeztünk az 585 m magas Fekete-hegy tetejére. Az 1930-as években épült Feketehegyi Turistaház
a hegy 574 m magas pontján áll.

Kilátás a turistaház mellől....

...a Strázsa-hegyekre

Hinta a turistaház mellett

Mi is megyünk már visszafelé, úgy mint mások is