a Budai-hegység, a Pilis, a Visegrádi-hegység, a Dunakanyar, a Börzsöny, valamint a Gerecse legszebb, általunk bejárt tájai...

2012. május 2., szerda

Kirándulások a Vöröskőre


Az 521 m magas Vöröskő a Visegrádi-hegységben, a Duna-Ipoly Nemzeti Park területén magasodik a Duna fölé. Tetején emlékmű áll, melyet 1946-ban emeltek az "erdők felszabadulása" -  vagyis az addig a turisták elől elzárt magánerdők államosításának - emlékére. Az emlékmű - melynek látvány amúgy nem különleges - talpazatáról szép kilátás nyílik a Dunakanyarra.

Mi két alkalommal is kirándultunk már itt. Leányfaluból egy "lankásabb" úton lehet megközelíteni, 2006. nyarán innen indultunk, míg idén, 2012. márciusában Tahiból, a kissé rövidebb, de jóval meredekebb úton kapaszkodtunk fel a hegyre.


A 2006-os nyári kirándulás képei, Leányfalúból indulva

Kilátás a Vöröskő tetejéről a Szentendrei-szigetre - távolban a Naszály

A Szentendrei-sziget melletti jobb oldali Duna ág


Az emlékmű



Fauna és flóra a hegytetőn

Egy menekülő gyík a kövön

Nyári "betakarítás"

Kardoslepke

Már Leányfalu, a Duna part


A túloldalon Pócsmegyer


A 2012-es kora tavaszi kirándulás képei, Tahiból indulva

Már az erdő, Tahi utcáit elhagyva

Odvas keltikék

A kora tavaszi erdő, még viszonylag emelkedő nélkül vezet az út





A Hétvályús forrás

Gyökerek és kövek között halad a meredek út

Hiába vártuk, hogy kissé "kisimuljon" az emelkedő

A kilátás a Vöröskő tetejéről

Szemben, a Duna másik oldalán már a Naszály és Vác látszik

Tahitótfalu és a Tildy Zoltán híd

A túloldali rész Tótfalu

A teljes panoráma az emlékmű mellől - rákattintva nagyméretű lesz

Az emlékmű velem.....

....és Ferivel

Az ébredező tavasz

A Vértes-mező

Lejjebb érve nagy sziklákkal találkoztunk

Az egyik, mint egy trónus

Ki is próbáltuk, milyen a trón

Nagyon kényelmes volt......

....mondhatnánk "király"


Több nagy kőtömb "hever" szerteszét

Feri mászik az egyik nagy kőre.....

....én pedig már fent is vagyok

A Duna part vadkacsákkal - már Tahiban

A Tildy Zoltán híd, melyen keresztül a Szentendrei-szigetre juthatunk




Tildy Zoltán emlékkő a hídfőnél

És végezetül egy közelebbi kép a kőről



2 megjegyzés:

  1. Most már itt is jártam elmondhatom és még el sem fáradtam!:-)) Nagyon szép fotókat készítettetek. Ahogy néztem azokat a nagy fa gyökereit az jutott eszembe hogy azokon sokszor hogy megcsúsztam, vagy megbotlottam.Mire képes a természet?Arra a királyi páholyra gondolok! De jó is volt erdőben sétálni kirándulni régen! Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Mikor megláttam Ferit a Trónon, elmentettem mint a Pilis Királya, a következő képet pedig mint, a Pilis királynéja. Ezután láttam meg a harmadik képet, "Mint egy király" címűt!
    Látjátok, a nagy szellemek találkozása!
    Üdv Judit

    VálaszTörlés