a Budai-hegység, a Pilis, a Visegrádi-hegység, a Dunakanyar, a Börzsöny, valamint a Gerecse legszebb, általunk bejárt tájai...

2014. december 20., szombat

Visszakaptam a hegyeimet.... - kirándulás a Gugger-hegyen álló Árpád-kilátóhoz


Még jó két hónappal ezelőtt - mikor Stroke-kal a klinikán feküdtem -, alig hogy kijőve az intenzív osztályról még álmomban sem reméltem, hogy karácsony előtt már kirándulni fogok szeretett hegyeimben, s máris "visszakaptam" őket.  A mai szép napsütéses idő sokakat kicsalt a természetbe, s én is megtettem első lépéseimet az erdőben és a hegyekben......

A Fenyőgyöngye étterem környékéről indultunk a 358 m magasan álló Árpád-kilátóhoz. Az egész út oda-vissza nagyjából 2,5 km volt, csupán kb. 60 m szintkülönbséggel.
Az erdőben jól láthatóak voltak a 2-3 héttel ezelőtti jeges időjárás nyomai, rengeteg letört faággal, törött fatörzzsel. Az erdészet munkatársai szépen rendbe hozták a kár után a tájat, a letört faágak összeszedve, kupacokban álltak az út mellett.

Az egész környék a Budai Tájvédelmi Körzet területén fekszik.

A felvételek 2014. december 20-án készültek.


Indulás a kilátóhoz a gyönyörű napsütésben


Pihenő és napozás a kilátóban....

Úgy elszoktunk a napsütéstől, hogy igencsak kellett hunyorogni

Kilátás a Dunára

Szia!

Ismét kilátás - csak nem annyira ráközelítve

A háttérben látszik a kilátó belseje

A kilátó lentről nézve



A kilátó a másik oldaláról így néz ki - nappal szemben

Visszafelé az erdőben, a jég okozta károkkal, amelyek élőben sokkal szomorúbban néztek ki, mint fényképen ...

Ennek a fenyőnek a teteje törött le

Sok apró törésnyom





Nem csak ágak, hanem fatörzsek is eltörtek....




Az út mellett kupacokba rakott ágak


Itt is a fenyő teteje törött le


Toboz az út menti, halmokba rakott ágon

Nagyobb törzsek

Visszaérkezve a parkolóhoz, háttérben a Hármashatár-hegy adótornya.



2 megjegyzés: